Articole asemănătoare

Portretul moldoveanului din 2016, desenat din statistici

Moldovenii fac cumpărături online. Sau nu?

Magenta a făcut matematica: cum și cât ulei vegetal consumă moldovenii anual

Cu puțin mai mult de 10 ani în urmă, telefonul mobil era un lux pe care puțini și-l puteau permite, iar impulsurile costau o adevărată avere. Astăzi comunicarea mobilă în Moldova a devenit un serviciu la fel de necesar ca apa, electricitatea sau lumina, de care utilizatorii nu doresc să se lipsească. O dovadă în acest sens este și faptul că  datornicii acceptă mai ușor să acopere acest tip de restanțe.  Iar 43% dintre respondenții unui sondaj realizat de către Magenta Consulting nu întârzie niciodată cu achitarea telefonului mobil.

Suntem o națiune atașată de familie chiar și atunci când vine vorba de discuții la telefon. Aproape jumătate din participanții la sondaj cel mai des vorbesc la mobil cu soțul sau soția. Iar cel mai interesant  e că acest răspuns a fost selectat de 60% dintre cei care au indicat că sunt divorțați.

Procentaj răspunsuri la întrebarea “Cu cine vorbiți cel mai des la telefonul mobil?”

Tinerii, în special băieții de 16-25 de ani, preferă să poarte discuții la telefon cu prietenii.  În schimb fetele la această vârstă, aflate cel mai probabil la studii, își sună mai des părinții. Cele mai atașate de mama și tata s-au dovedit a fi respondentele de la Bălți.

Cel mai des cu iubitele vorbesc la telefon tinerii de la sat, cu vârsta de 16-20 de ani. Cel mai probabil, la această vârstă ei sunt plecați să învețe la oraș. Fetele, se pare, respectă eticheta de a nu suna primele și își telefonează prietenii mai rar.

Să rezolve la telefon ceva legat de serviciu se pare că este opțiunea preferată a bărbaților. În special a celor cu vârsta între 31-50 de ani  și care locuiesc la Chișinău sau Bălți.

Conform datelor ANRCETI, în trimestrul I, 2014, numărul de utilizatorilor de telefonie mobilă era de 4.492.000,  un pic mai mare decât cel al populației. Lunar, fiecare dintre ei vorbește în mediu 203 minute și cheltuie circa 59,5 lei. 

______________________________________________

Nota metodologică: datele au fost colectate și analizate de către compania Magenta Consulting prin intermediul sondajului efectuat la telefon pe un eșantion de 1123 de persoane cu vârstă între 16-60 de ani din întreaga republică. Datele au fost colectate în perioada 31 martie - 23 aprilie 2014.