Articole asemănătoare

Portretul moldoveanului din 2016, desenat din statistici

Moldovenii fac cumpărături online. Sau nu?

Vezi cine sunt moldovenii ce își permit electrocasnice de la magazinele specializate

Odată cu apariția internetului, modul de viață al oamenilor s-a schimbat mult. Acesta oferă posibilitatea de a crea un brand personal dorit și de a fi la curent cu toate evenimentele din lume. Magenta Consulting a efectuat acest studiu cu scopul de a determina ce tipuri de site-uri accesează moldovenii și cu ce frecvență. Datele au fost colectate prin intermediul sondajului trimestrial Magenta National Screening, pe un eșantion de 3000 de respondenți, în 132 de localități urbane și rurale (marja de eroare constituie ± 1,7%, la un interval de încredere de 95%).

Zilnic 69% dintre moldovenii care utilizează internetul accesează motoarele de căutare. Oamenii permanent au fost în căutarea lucrurilor noi, însă în ultimii ani aceste motoare ne ajută să ne amintim și lucruri deja cunoscute, care au fost uitate. Odată cu apariția acestei posibilități, nu mai este simțită nevoia de a memoriza în tocmai lucrurile care ne interesează, deoarece ne putem oricând reîmprospăta aceste cunoștințe cu ajutorul metodelor de căutare propriu-zise. Doar 5% dintre utilizatorii de internet nu utilizează motoarele de căutare. Rețelele de socializare deja demult au devenit o parte a vieții a utilizatorilor de internet. Acestea sunt accesate zilnic de 60% dintre respondenți, iar ponderea participanților care nu le utilizează constituie doar 13%. Deși ponderea respondenților care nu folosesc poșta electronică este mai mică față de cea a rețelelor de socializare (7% față de 13%), aceasta zilnic este accesată de 53% dintre participanți. Poșta electronică este o invenție cu adevărat comodă, comparativ cu poșta obișnuită. Majoritatea dintre noi controlează cutia poștală zilnic ieșind din casă, însă dezavantajul acesteia este posibilitatea doar de a recepționa scrisori. YouTube este accesat zilnic de 46% dintre respondenți, iar ponderea accesării zilnice a site-urilor de știri constituie 37%. Se pare că utilizatorii autohtoni de internet preferă mai puțin să fie la curent cu tot ce se întâmplă. Site-urile cu informații din sport sunt accesate de 47% dintre moldoveni, dintre care 10% - o fac zilnic. Blogurile sunt cel mai puțin accesate (56% - nu accesez), 8% dintre respondenți le urmăresc zilnic, 4% - de 2-3 ori pe săptămână, iar 25% - mai rar.

Figura 1: Frecvența de accesare a site-urilor, %