Articole asemănătoare

Portretul moldoveanului din 2016, desenat din statistici

Moldovenii fac cumpărături online. Sau nu?

Magenta a făcut matematica: cum și cât ulei vegetal consumă moldovenii anual

Spoturile publicitare cu electrocasnice pentru bucătărie sunt un stres pentru majoritatea bărbaților, la fel ca cele cu bijuterii, parfumuri scumpe și vacanțe luxoase. Femeia le vrea pe toate, inclusiv cele mai performante ajutoare electronice la bucătărie. Magenta Consulting a aflat cât de des moldovenii trec pragul magazinelor cu electrocasnice și care dintre acestea se bucură de o popularitate mai mare.

Tinerii sunt cei mai mari consumatori de aparate electrice

Jumătate din populația Republicii Moldova merge la magazinele de electrocasnice o dată pe an și mai rar, iar o treime - deloc. Totuși, unul din 10 moldoveni vizitează astfel de marketuri o dată la 6 luni. Majoritatea celor ce merg la cumpărături de electrocasnice este reprezentată preponderent de cei căsătoriți, ce dețin studii universitare și au un venit lunar între 3 și 5 mii de lei.

E de menționat faptul că grupul celor ce fac cumpărături la magazinele de electrocasnice o dată în jumătate de an este reprezentat de tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani, celibatari și cei care obțin un venit lunar de peste 5 mii de lei. 

Frecvența de cumpărare din magazine de electrocasnice, %

Portretul demografic al cumpărătorului pentru fiecare magazin

Alina Electronics este mai popular printre femei, persoanele cu vârsta cuprinsă între  26-35 de ani, vorbitorii de limba rusă, persoanele cu un venit lunar între 2 și 3 mii de lei și cele ce dețin propria afacere. Magazinele Bomba sunt alese de către cei ce stau la oraș, sunt vorbitori de limba română, tinerii cu vârsta cuprinsă între 18 și 25 de ani, cei care obțin un venit lunar între 2 și 3 mii de lei și de asemenea peste 5 mii de lei și dețin propria afacere. Maximum este magazinul care se bucură de o atenție sporită din partea respondenților ce au împliniți cel puțin 26 de ani și cel mult 35 de ani, persoanele divorțate, casnice și liber profesioniste.

Rezultatele studiului realizat de echipa Magenta Consulting a stabilit portretul celui mai înrăit consumator de electrocasnice din țară. Astfel, cel care cel mai des pășește pragul unui magazin de electrocasnice este tânăr, a făcut studii superioare și are un venit lunar de peste 5 mii de lei. 

Metodologie: Sondajul a fost realizat de Magenta Consulting pe un eșantion probabilistic stratificat multistadial de 1100 de respondenți, cu o marjă de eroare de +/-3% la un nivel de încredere de 95%. Datele au fost colectate în perioada 22 septembrie – 8 octombrie, 2015. Datele au fost adunate din chestionarele ce au fost colectate prin intermediul interviurilor CATI.