Magenta Consulting, mai exact Directorul General al companiei participă în calitate de mentor la hackathonul GENERATOR — un concurs de proiecte IT ce ar ajuta producătorii autohtoni să se facă cunoscuți pe piețele externe. Ideile câștigătoare vor fi finanțate de Guvern și vor putea fi vizualizate pentru prima dată la “Expo 2015” de la Milano, unde Republica Moldova va fi printre 50 de țări, din 150, ce va dispune de un pavilion propriu.

Sala de expoziție a țării noastre va avea forma unui cub, acoperit cu mii de mini baterii solare și va purta denumirea de Shine the Light.Pe tavanul încăperii va fi expus un proiect numit Moldova Celeste, unde vor fi expuse constelații create de către artiști locali, iar în interior se preconizează a fi creat un spațiu virtual inedit. În acest scop, a fost inițiat “GENERATOR Weekend”, în cadrul căruia, în perioada 5-7 decembrie, participanții, reprezentanți ai sectorului IT, îndrumați de mentori, au dezvoltat idei pentru viitoarea expoziție. 

Dumitru Slonovschi, Director General Magenta Consulting: “Hackathonul GENERATOR este un proiect extrem de captivant, dar și care ne vizează direct. Magenta Consulting este în plin proces de realizare a Strategiei de Comunicare a Brandului de Țară. În acest context, am realizat deja studii ce au inclus toți actorii ce sunt implicați direct sau indirect în crearea imaginii Moldovei — turiștii străini, moldovenii plecați peste hotare, oamenii de afaceri autohtoni, investitorii străini — cu experiențele, așteptările, problemele pe care le înfruntă.

În acest context, conceptul țării noastre pentru expoziția de la Milano este perfect. Este ocazia de a ne promova ca țară cu un potențial serios în IT, fapt remarcat, de altfel, de investitorii străini în cercetările desfășurate de Magenta Consulting. Moldova este o țară cu tradiții, vinuri bune, pământuri fertile, dar și cu oportunități de afaceri profitabile în domeniul IT. Avem infrastructură, internet la prețuri accesibile și viteze de invidiat pentru alte țări, avem programatori talentați și suntem în inima Europei.

În același timp, GENERATOR este o provocare interesantă pentru cei pasionați de IT. Pentru că proiectele lor trebuie să ofere soluții inedite de promovare a afacerilor de la noi din țară, pentru ca să-și poată diversifica piețele de desfacere și să intre în vizorul consumatorilor din alte țări. “

Proiectele selectate în cadrul GENERATOR Weekend au fost înaintate jurirului, care în data de 22 decembrie va nominaliza câștigătorii și proiectele ce vor fi finanțate pentru prezentare la Expo 2015 la Milano.