Testarea publicității și a ambalajului

Înainte de lansarea campaniei de publicitate, Magenta Consulting recomandă clientului să testeze materialele de promovare în privința eficienței lor.Practica mondială arată că, doar prin schimbarea denumirii mesajului publicitar, numărul cititorilor textului propriu-zis poate crește de la câteva zeci la câteva sute de procente.  Același lucru este valabil pentru imagini. În cazul în care bugetul total pentru campania de publicitate este mare, este logic să se investească un pic mai mult în dezvoltarea și lansarea unei publicități care va da un randament mai mare. În termeni absoluți, chiar și o diferență de 20-30% în creșterea vânzărilor din contul unei campanii de promovare mai eficiente, acoperă toate costurile asociate cu dezvoltarea și testarea, și oferă clientului un profit suplimentar tangibil.

Testele preliminare de publicitate sunt, de asemenea, necesare, deoarece de multe ori agențiile de publicitate încep să concureze între ele în "creativitate" ceea ce motivează cumpărătorul să observe publicitatea, dar nu influențează asupra deciziei de a cumpăra, chiar dacă publicitatea i-a plăcut. Acest lucru poate conduce la faptul că după o campanie publicitară puternică și vizibilă profitul real al clientului practic nu crește. Testarea publicității poate reduce acest risc.

Ambalajul este, de asemenea, un fel de publicitate a produsului. Media mondială de achiziții spontane de bunuri de consum este de 30%, deși variază în funcție de țară și categoria de produs. Acest lucru înseamnă că, în medie, aproximativ o treime dintre cumparatori nu cumpară din supermarket marca pentru care au intrat inițial în magazin și fiecare al cincilea cumpără produse din categoria celor la care nici nu s-a gândit înainte de a veni la magazin. În aceste condiții, este foarte important ca produsul "să se vândă singur", atrăgând atenția cumpărătorilor și diferențiindu-se pe rafturi în raport cu cele ale concurenților.

Testarea publicității se bazează pe metode de cercetare calitative, cum ar fi focus-grupurile și interviurile în profunzime. În plus față de aceste metode, Magenta Consulting oferă un serviciu inovativ pentru Moldova, dar care și-a demonstrat deja utilitatea în lume, de urmărire a mișcărilor ochilor cumpărătorilor (Eye Tracking). Acest serviciu permite reducerea la minimum a subiectivității respondenților, și determină cu  exactitateelementele de publicitate sau ambalajele ce au atras atenția cumpărătorilor sau dacă cumpărătorul în genere a observat produsul de pe raft.