Profil Psihografic

Marketingul constă din consumatori și este evident că aceștia diferă între ei. Diferențele constau în gusturi, necesități, preferințe, posibilități și chiar domiciliu. Datele demografice și psihografice dramatic pot îmbunătăți strategiile de marketing. Astfel de informații sunt critice pentru a determina Ce? De ce? Cum? și pentru Cine? trebuie promovat. Profilurile psihografice oferă posibilitatea de a crea seturi de segmente omogene în baza cărora pot fi construite modele predictive puternice care să sporească eficiența strategiilor de marketing.

Magenta Consulting, datorita metodologiei validate, ofera un produs nou care urmărește nu doar descrierea demografică a unui grup de populatie, ci și explicarea particularitatilor psihologice a acestuia.

Ce este un Profil psihografic?

Este o analiză care oferă tabloul clientului din perspectiva stilului de viață, tipului de personalitate, intereselor, atitudinilor, valorilor și motivațiilor dominante.

Cum se obține cu un Profil psihografic?

Profilul psihografic este obținut predominant în baza chestionarelor care includ un set validat de întrebări psihologice. Chestionarele se aplică pe un eșantion reprezentativ pentru Republica Moldova. Datele obținute în urma chestionării sunt prelucrate statistic, întrebările psihologice sunt grupate și puse în relație cu indicii comportamentali de consum. În cazul unui profil psihografic detaliat, anexat se confirmă tabloul consumatorilor în baza interviurilor, a focus grupurilor și chiar a testelor psihologice.

De ce aveți nevoie de un profil psihografic?

Mesajele de promovare a produselor sunt destinate consumatorilor. Consumatorii diferă între ei, au gusturi, preferințe, viziuni, posibilități diferite. Cunoașterea consumatorilor din perspectiva psihologică, a stilului de viață, crește probabilitatea de a construi o campanie de promovare care va avea efecte scontate. Serviciile psihografice sunt utile, deoarece asigură înțelegerea necesară pentru a elabora un produs sau un spot publicitar care pune accent nu pe atributele produsului, ci pe beneficiul care acele atribute îl asigură cumpărătorului.

De ce Magenta Consulting?

Pentru prima dată pe piața Moldovei apare pachetul de servicii psihografice validate. Când ne referim la servicii validitate, vorbim, de fapt, despre exactitatea rezultatelor obținute, despre satisfacerea criteriilor înaintate unor probe psihologice de evaluare care permit obținerea de profiluri valide. Instrumentele utilizate de noi sunt validate pe un eșantion reprezentativ pentru Republica Moldova. Actualmente, metodologia utilizată de noi depășește calitativ produsele multor companii existente atât pe piața internă, cât și cea externă în domeniul cercetărilor de marketing și de psihologie. Excelența în cercetarea comportamentului consumatorilor se datorează efortului de colaborare din cadrul echipei interdisciplinare Magenta Consulting.